zaterdag 22 januari 2011

Papier voor Promarkers en Copic Markers


Ik wil jullie even wat laten zien/lezen ivm nieuw papier dat ik heb gekocht.
Ik gebruik tot hier toe voor het stempelen en inkleuren van mijn afdrukjes de correspondentie kaartjes van Hema. Nu had Saskia papier gebruikt dat , eigenlijk een soort 'luxe' printpapier is ... beter en steviger dan het klassieke printpapier en ook ideaal voor digistamps.Ik wou dit papier ook aanschaffen (tja sorry ik ben het merk ff kwijt) en toen zag ik in de winkel het papier waarvan je hierboven een foto ziet. Het is papier van Letraset,dat is de fabrikant die ook de promarkers op de markt brengt, en dit papier is dus speciaal om met markers op te werken en volgens de verpakking : "bleed resistant" en vooral dat is natuurlijk voor het kleuren met copics belangrijk.


Het papier is echt heeeel dun ik heb hierboven een foto geplaatst met een blaadje uit het blok erop, en je ziet duidelijk hoe dun het papier is.
Enfin, ik vond dat wel heel dun maar dus aan de slag, een Tilda erop gestempeld en dit gaf al een mooi resultaat.
Dan aan de slag met mijn copics, en ik heb echt goed zitten 'blenden' om zeker te zijn of de boel niet ging 'bloeden', 'uitlopen'. Maar wat dat betreft echt prima !!!
Het nadeel van het dunne papier is wel, dat je papier echt 'nat' wordt en het kleurresultaat pas na even drogen 100% is.


Dit is mijn ingekleurd afdrukje en ik vind het resultaat wel mooi. Ik heb voor de huidskleur dezelfde kleurencombo als altijd gebruikt en het is wel een heel anders resultaat als met de Hema kaartjes. Maar zoals ik al zei ik vind het wel mooi.
De laatste foto is de achterkant van het afdrukje.


Ik wou dit even met jullie delen omdat ik vaak hoor dat velen op zoek zijn naar goed papier. Als je vaak last hebt van het 'bloeden' van je afdrukje is dit echt wel perfect papier.
Ik heb het papier gekocht bij Transfert in Kontich, dat is een kantoor/papierhandel die nu ook de copicmarkers, promarkers en dit papier verkopen.

Fijne zaterdag allemaal,
Peggy xxx

Ik merk net dat ik de foto's van het afdrukje vergeten te draaien ben, maar ik denk dat het in dit geval niet zo erg is :))

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je goed papier op de kop hebt kunnen tikken. Ik kleur met prisma's en heb dus weinig problemen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip... 't is niet altijd gemakkelijk om goed papier te vinden he ?
    groetjes,
    martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je de tijd nam om mijn blog te bezoeken en een berichtje achter te laten.

Thanks that you took the time to visit my blog and to leave a message !!!

Peggy